Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در مورد تنوع نقش‌های خود یادآور شد: نقش‌های من همه شکلی هستند، مثبت و منفی و جدی و کمدی اما یکی هست که از همه منفی تر است و آن نقش شمر در سریال مختارنامه است.

وی در توضیح واکنش‌های مردم پس از پخش مختارنامه از تلویزیون نسبت به وی و نقش شمر بیان کرد: بازخوردهای مردم جالب و در مواجهه شان با من مشخص بود که خیلی نقش را باور کرده بودند؛ چه کسانی که فحش دادند و چه کسانی که تعریف کردند واکنششان نشان از اثرپذیری نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون خوش‌حساب نیست

بازیگر سریال روزی روزگاری (امرالله مهرجو ۱۳۷۱) در پاسخ به این پرسش که به دلیل تجربه کار با شبکه نمایش خانگی شرایط این رسانه را چگونه می بیند، اظهار داشت: وضعیت نمایش خانگی تاحدود زیادی امیدوارکننده است، کاش تلویزیون هم در مورد تولیداتش این گونه با حساسیت برخورد می کرد، فعالان نمایش خانگی به دلیل حساسیتی که دارند خروجی بهتری هم دارند، ضمن این که پرداخت هایشان هم خوب است.

فیلی ادامه داد: از لحاظ پرداخت هم تلویزیون خوش‌حساب نیست؛ به عنوان مثال کاری را برای تلویزیون انجام داده ام و بیش از ۶ ماه هست که کار تمام و پخش هم شده اما هنوز حقوق من پرداخت نشده است.

وی با اشاره به عدم پرداخت به موقع حق الزحمه از سوی تهیه‌کنندگان تلویزیونی یادآور شد: این مشکلی است که با تهیه کنندگان تلویزیون داریم. شاید اگر در خود تلویزیون کار کنید این شرایط نباشد اما برای کسانی که بیرون از فضا با تلویزیون کار می کنند ظاهرا این گونه است که پولی را می گیرند و نگه می دارند و به بچه ها نمی دهند و از سود این پول خرد خرد بدهی هایشان را می دهند و این سیستمی که از قبل بوده است را به هم می ریزد و از بین می برد.

هنرپیشه سریال چاردیواری (سیروس مقدم ۱۳۸۸) گفت: سینمای خانگی این حسن را دارد که بلافاصله بعد از اتمام کار، حقوق را تسویه می‌کنند.

فیلی تاکید کرد: این رسانه اسپانسر دارد و اسپانسر کار خوبی را می‌خواهد که پولش برگشت داشته باشد، به همین دلیل حساسیت بیشتری در انتخابشان در مورد متن، شکل کار و گروهی که انتخاب می‌کنند، دارند. در نتیجه خروجی حرفه‌ای‌تر و بهتری دارند اما تهیه‌کنندگانی که از بیرون برای سازمان کار می‌کنند بعضاً از آدم‌هایی استفاده می‌کنند که حاضرند برای بازی‌کردن پول هم بدهند و مشخص است که چنین رویکردهایی کیفیت کار را پایین می‌آورد.

وی اضافه کرد: در نتیجه در شبکه نمایش خانگی حرفه‌ای‌تر برخورد می‌شود.

داستان‌های فاجعه باعث قهر مردم از تلویزیون شده است

بازیگر نقش سلطان محمد خوارزمشاه در مجموعه جلال‌الدین (شهرام اسدی و آرش معیریان ۱۳۹۱-۱۳۹۳) در توضیح نواقص آثار تولیدی در تلویزیون بیان کرد: داستان‌ها فاجعه است و همین موضوع باعث شده است که مردم ما با تلویزیون قهر کنند و به سمت کارهایی بروند که با بخش خصوصی کار کنند و به آنجا گرایش پیدا کنند. این موضوع بسیار بد است کاش گروهی راه می‌افتاد و جلوی برخی از کارها را می‌گرفت.

وی با اشاره به عجله برای جمع کردن یک کار و به سرعت روی آنتن بردن آن، اضافه کرد: وقتی زمان برایشان مهم باشد، روی کیفیت آن تاکید می شود و هرشکلی از خروجی پذیرفته نیست؛ در نتیجه اگر عجله برای روی آنتن رفتن وجود نداشته باشد، کارها این‌گونه نمی‌شود.

فیلی گفت: ما بازیگران بسیار خوبی داریم که ادعایی ندارند، سرکار می‌آیند و دستمزد معمول را می‌گیرند و کار خوب هم ارائه می‌دهند اما متأسفانه این آدم ها در اولویت نیستند و کسانی که رفاقتی و زدوبندی کار می‌کنند در کارهای تلویزیون ورود می‌کنند و کارها را پیش می‌برند.

این هنرمند با اشاره به مشکلات کار با تلویزیون و بی‌تعهدی تهیه‌کنندگان در انتخاب بازیگر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که این روزها داریم این است که برای کاری قرارداد می‌بندیم اما پس از مدتی شما را برای کار نمی‌خواهند. به این دلیل که بدون خبر فردی دیگر را جایگزین می‌کنند. فردی که احتمالاً با مبلغی کمتر کار را پذیرفته است. بعد ما در این بی‌خبری در خانه نشسته‌ایم و منتظر هستیم که ما را برای کار صدا کنند.

وی ادامه داد: مثلاً همین اواخر قراردادی امضا کرده ام اما هیچ خبری از آن نیست چندین بار تماس گرفته ام و هربار می گویند به زودی با شما تماس می گیریم.

بخشی در سینما برای گیشه حاضر است هر فیلمی را بسازد

بازیگر فیلم سینمایی روز شیطان ( بهروز افخمی ۱۳۷۳) در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولیدات سینما را چطور می‌داند، گفت: در سینما مجموعه تولید به گیشه فکر کرده و بر همین اساس بنیان عوامل فیلم خود را به‌درستی انتخاب می‌کنند، قصه‌ها قصه‌های خوبی هستند و هر قصه‌ای برای ساختن انتخاب نمی‌شوند؛ یعنی قصه‌هایی که تماشاچی پسند باشند برای ساخت انتخاب می‌شوند و قصه‌هایی که مردم‌دوست داشته باشند. بعضاً فیلم‌ها آن‌چنان فروش بالایی دارند که باعث حیرت می‌شوند اما تلویزیون چون درآمدی از پخش سریال ندارند (تازه هزینه‌ای هم برای آن کرده‌اند) و صرفاً تولید شده‌اند که زمان مشخصی از جدول پخش را پر کنند و در طول سال به سازمان تحویل داده شوند به همین دلیل حساسیت برایشان خرج نمی‌شود.

فیلی ادامه داد: نسل جدید بازیگران امروز در سینما بسیار خوب کار می‌کنند و ضمن توانمندی ای که دارند افرادی تحصیل‌کرده هم هستند و با اطلاعات بهتری کار می‌کنند. در نتیجه جوان‌هایی را در این عرصه می‌بینیم که امیدی هستند که جوایز بزرگی را در دنیا بگیرند کمااینکه می‌بینیم کج دار و مریز هم چنین جوایزی گرفته می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا ۱۳۹۸) با اشاره به نقاط ضعف سینما عنوان کرد: اما بخشی هم در سینما هست که صرفاً از منظر تجاری و برای پول درآوردن انجام می‌شود و در آن حاضرند هر فیلمی را بسازند که اصلاً جنبه هنری ندارد و بیشتر به سمت لودگی و مسخره‌بازی می‌رود.

وی افزود: پرده سینما وسوسه‌انگیز است و بسیارند آدم‌هایی که دوست دارند در این قاب دیده شوند، به همین دلیل بارها دیده‌ایم که افراد حاضرند پول‌های کلانی هزینه کنند تا نقش اول را بگیرند اما این که خروجی چه می‌شود خدا می‌داند.

این هنرمند تاکید کرد: این موارد به‌علاوه تولید سفارشی که به دلیل اعمال‌نظر سرمایه‌گذار و پیاده‌سازی سلیقه و نظرش در کار روی می‌دهد، نهایت خروجی کار را هرچه بیشتر از ماهیت هنر و ارکان آن دور می‌سازد.

حتی به قراردادی که با ما می‌بندند، پایبند نیستند

بازیگر مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت (عزیزالله حمیدنژاد ۱۳۹۷) در نهایت با اشاره به پسرفت آثار تلویزیون در مقایسه با دهه‌های گذشته بیان کرد: امیدوارم روزی این موضوعات کارشناسی و بررسی شوند که چرا در دهه ۶۰ کارهای بسیار خوبی داشتیم، همچنان که در این دوران کارهای «الف ویژه» هم زیاد داشتیم، کارهایی که به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز بوده‌اند و به قول امروزی‌ها کارهای خاطره‌ساز کم نبود؛ اما می‌بینیم که این دست از کارها دهه ۷۰ کم می‌شود و در دهه ۸۰ کمتر و در دهه ۹۰ چیزی نداریم و این بسیار بد است.

فیلی یادآور شد: این مشکلات از ابتدا وجود نداشت چنانچه در دوره محمد هاشمی (سیاستمدار ایرانی و برادر کوچک‌تر علی اکبر هاشمی رفسنجانی که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت) کارهای بسیار خوب و شسته‌ورفته‌تری تولید شد درحالی‌که آن روزها تلویزیون مانند امروز جا نیفتاده بود اما امروز به‌رغم تکثر و تعدد وسایل و تکنولوژی بالایی که داریم و تعداد زیاد آدم‌هایی که در تلویزیون کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند در قیاس با آن سال‌ها چیزی نداریم.

وی تاکید کرد: آن زمان انسانی تر و اسلامی تر با ما برخورد می‌شد اما امروز پولمان را که نمی‌دهند هیچ حتی به قراردادی که با ما می‌بندند هم پایبند نیستند.

بازیگر سریال پرونده‌های مجهول (جمال شورجه ۱۳۸۰) اظهار داشت: وی افزود: مردم امروز کوله باری حرف و غم و غصه دارند که امیدوارم این شرایط تمام شوند و آنان در رفاه و آسایش بیشتری باشند؛ انشالله جلوی این قیمت‌های افسارگسیخته گرفته شود و مردم شاد باشند و کسی از ترس پول غم نان نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد فِیلی (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۹ در شیراز) بازیگر سینما و تلویزیون است. از معروف‌ترین نقش‌های تلویزیونی که وی تاکنون بازی کرده‌است می‌توان به نسیم بیگ و بسیم بیگ در سریال روزی روزگاری، مموش در سریال تفنگ سرپر و نقش شِمر بن ذی الجوشن در سریال مختار نامه اشاره کرد.

برچسب‌ها بهروز افخمی ماه محرم سینمای ایران شبکه نمایش خانگی سریال تلویزیون پروندهٔ خبری تکیه ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهروز افخمی ماه محرم سینمای ایران بهروز افخمی ماه محرم سینمای ایران شبکه نمایش خانگی سریال تلویزیون نمایش خانگی کار می کنند بسیار خوب قصه ها آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السنوار بر این باور است که پیروز نهایی جنگ غزه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره وضعیت حماس و غزه اعلام کرد که «یحیی السنوار»، فرمانده ارشد حماس در غزه معتقد است که زمان به نفع اوست و هر چه بیشتر صبر کند، فشار بین‌المللی بر «اسرائیل» بیشتر خواهد شد.

در گزارش «وال استریت ژورنال» آمده است که السنوار بر این باور است که چه جان سالم به در ببرد و چه شهید شود، در نهایت او پیروز شده است و چشم جهانیان را به روی رنج فلسطینیان باز کرده است.

در سایه تحولات اخیر در زمینه مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و پرونده اسرا کارشناسان صهیونیست معتقدند که ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی با عملکرد فرسایشی و غیرمنطقی خود در جریان جنگ غزه اسرائیل را در بن‌بست قرار داده‌اند.

در همین زمینه «رونین پرگمان» تحلیلگر امور راهبردی در روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که اسرییل در موقعیتی قرار گرفته که خود را مجبور به پذیرش خواسته‌های جنبش حماس جهت انعقاد یک معامله برای آزادسازی اسرای صهیونیست در غزه می‌بیند. وی افزود: اسرائیل در حال حاضر با شروطی باید موافقت کند که پیش از این آن‌را رد کرده بود. چند ماه امکان توافق به مراتب بهتری وجود داشت. بدون تردید تداوم جنگ به کشته شدن اسیران منجر خواهد شد. در حال حاضر اینگونه وانمود می‌کنند که عملیات در رفح سبب بازگشت اسیران خواهد شد. عملیات در رفح به منزله ماههای جدیدی از جنگ است که سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برگمن نتانیاهو را متهم به کارشکنی و مانع تراشی در مسیر انجام توافق مبادله اسیران کرد.

هفته گذشته نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای خبر خروج «یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه را پوشش دادند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منابع اطلاعاتی این رژیم خبر حضور السنوار در خیابان‌های نوار غزه و خروج وی از تونل‌های مقاومت را تأیید کرده‌اند. همچنین خبر حضور میدانی یحیی السنوار در نوار غزه و دیدار وی با مبارزان فلسطینی در این باریکه هیاهوی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

پس از آن روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد: یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه، از وقایع میدانی بی‌خبر و جدا نیست. این موضوع در حالی است که جنگ اسرائیل علیه غزه شبانه روز ادامه دارد.

این منبع وابسته به حماس گفت: سخن از اینکه السنوار در تونل‌ها منزوی شده تنها ادعایی از طرف نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی وی است تا از این طریق در برابر اسرائیلی‌ها و هم‌پیمانانشان بر شکست خود در تحقق اهداف اعلامی سرپوش بگذارند. السنوار به عنوان فرمانده میدانی جنبش در حال انجام وظیفه خود است.

این عضو ارشد حماس اعلام کرد: اخیراً سنوار از منطقه‌های درگیری میان مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر بازدید کرد و با برخی از مبارزان جنبش حماس روی زمین و نه در داخل تونل‌ها دیدار کرد.

پس از انتشار خبر حضور میدانی السنوار در خیابان‌های نوار غزه، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت نیز اعلام کردند که حضور میدانی السنوار در حالی که اسیران صهیونیست در تونل‌ها هستند شکست رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین بیان کردند: تحقیقات درباره خبر حضور السنوار در خیابان‌ها انجام شد و منابع اطلاعاتی موثق خروج وی از تونل‌ها را تأیید کردند. این در حالی است که اسیران همچنان در تونل‌ها هستند.

این شهرک‌نشینان تاکید کردند: تصویر السنوار در خیابان‌های غزه -چه مورد عکس‌برداری قرار گرفته باشد و چه قرار نگرفته باشد- از یک سو و انزوای اسیران در تونل‌ها از سوی دیگر نشانگر شکست اسرائیل است.

کد خبر 6095411

دیگر خبرها

  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  •  40 سال چشم به راهی
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • تشییع لاله فاطمی بر روی دستان مردم ویان و کبودراهنگ
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • السنوار بر این باور است که پیروز نهایی جنگ غزه خواهد بود